PISA testovi: BiH će prvi put dobiti realne pokazatelje o kvaliteti obrazovanja
Članak preuzet sa portala Klix.ba.
Na osnovu rezultata PISA istraživanja, koji će biti objavljeni 3. decembra, Bosna i Hercegovina će prvi put dobiti realne, međunarodno mjerljive pokazatelje koliko je kvalitetno obrazovanje u našoj zemlji, te kakvim znanjem, vještinama i kompetencijama raspolažu učenici iz BiH. Potvrdila je to u razgovoru za Fenu direktorica Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH (APOSO) Maja Stojkić, navodeći da je BiH među 79 država na svijetu koja je učestvovala u sedmom ciklusu PISA istraživanja 2018. godine.
“Za razliku od istraživanja fokusiranih primarno na kvalitet nastavnog plana i programa, PISA mjeri funkcionalno znanje učenika, odnosno njihovu sposobnost za rješavanje problema, te nam ukazuje koliko je znanje koje učenici posjeduju primjenjivo u daljnjem životu. Upravo zato PISA se provodi među petnaestogodišnjacima, pomažući nam saznati u kolikoj su mjeri učenici nakon završenog obaveznog obrazovanja pripremljeni za nastavak školovanja, uključivanje u proces rada i aktivno sudjelovanje u društvu”, ističe Stojkić.
Bosna i Hercegovina je posljednja država iz regije koja se priključila ovom istraživanju. Od 2000. godine PISA se provodi u trogodišnjim ciklusima, pod pokroviteljstvom Organizacije za ekonomski razvoj i suradnju (OECD).
“Agencija je dugi niz godina radila na potrebnim aktivnostima za priključenje PISA istraživanju. Trebalo je pribaviti saglasnosti svih nadležnih ministarstava obrazovanja, bez čije podrške istraživanje ne bi bilo provedeno. Zatim osigurati lokalne troškove provedbe, kao i troškove ulazne karte, koji su jednaki za sve države svijeta. Također, težina provedbe ogledala se i u nedovoljnoj opremljenosti škola kada je riječ o računarskoj opremi, s obzirom na to da se PISA istraživanje provodi na računarima”, kazala je Stojkić.
Govoreći o finansijskim sredstvima, ističe da je najbolje sve troškove preračunati u odnosu na broj učenika u BiH, te se tako na trogodišnjem nivou cjelokupni troškovi provedbe procjenjuju na jednu KM po učeniku.
U ovom međunarodnom istraživanju, učestovali su i učenici iz naše škole i to 44 učenika u četiri sesije 13. i 16. aprila 2018. godine.
Cio članak na sljedećem linku.
Sumarni rezultati na sljedećem linku.
Detaljni rezultati na sljedećem linku.