Sinergija stručnog obrazovanja i privrede u provođenju praktičnog dijela nastave za nova zanimanja

photo by pksa.ba

Sinergija stručnog obrazovanja i privrede u provođenju praktičnog dijela nastave za nova zanimanja bila je tema okruglog stola održanog 07.12.2023. godine u organizaciji Privredne komore Kantona Sarajevo. Ovo je bio još jedan od događaja koji je organiziran u okviru programa Inicijativa privatnog sektora za mlade / Private Sector Youth Initiative (PSYI) u BiH, kroz fazu dva za Kanton Sarajevo, kojeg realizira Privredna komora Kantona Sarajevo u saradnji sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj i TaiwanBusiness – EBRD Fondom za tehničku saradnju.
Okrugli sto u Komori okupio je predstavnike poslovnog sektora i srednjih stručnih škola, te predstavnike nadležnih instutucija, kako bi kroz dijalog razmotrili načine budućeg djelovanja u pravcu unapređenja procesa provođenja praktičnog dijela nastave kod poslodavaca. Istaknuto je da je neophodno kontinuirano sagledavati potrebe tržišta rada i predlagati uvođenje novih zanimanja za srednje stručno obrazovanje i obuku, te inovirati postojeća.
Predsjednik Privredne komore Kantona Sarajevo Muamer Mahmutović je u svom obraćanju istakao da je poslovni sektor u Kantonu Sarajevo spreman da intenzivira saradnju sa stručnim obrazovanjem kako bi se obavljanje praktičnog dijela nastave u firmama podigao na veći nivo, očekujući da će se ova oblast bolje urediti najavljenim uvođenjem Zakona o dualnom obrazovanju u Kantonu Sarajevo. Napomenuo je da je Komora pripremajući se za novu zakonsku regulativu ispunila uvjete za realizaciju Programa usavršavanja za mentora kod poslovnog subjekta i da je ovaj program neformalnog obrazovanja odraslih upisan u Registar Programa obrazovanja odraslih kojeg vodi Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo.
U prezentacijskom dijelu profesor Mehmed Bubić iz Srednje škole za saobraćaj i komunikacije, koja uskoro ispraća prvu generaciju učenika sa stečenim zanimanjem za automehatroničara, kazao je da su u ovoj školi otvoreni za kreiranje i provođenje nastavnih planova za nova zanimanja, ali da im je u tome potrebna značajna podrška kako resornog ministarstva, tako i poslovnog sektora.
Govoreći o izmjenama nastavnih planova i programa u srednjem stručnom obrazovanju Lejla Halkić, viša saradnica iz Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja Kantona Sarajevo istakla je kako je, pored ostalog, u nastavne sadržaje potrebno što više uključiti i digitalne sadržaje, kako bi nastava bila interesantna učenicima, a oni sami stekli što bolja znanja. Kazala je da je potrebno kroz saradnju sa privredom raditi na kreiranju novih nastavnih planova i programa, sa definisanim ishodima učenja i harmonizaciji postojećih.

Članak preuzet sa stranice pksa.ba

Slične objave