Webinari – Učenje na primjerima dobre prakse
Namjera Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS i UNICEF-a da svim sudionicima nastavnog procesa zaposlenim u obrazovnim ustanovama u Kantonu Sarajevo i šire obezbijedi kontinuiranu podršku u realizaciji online nastave i prethodne dvije sedmice se ostvarila kroz seriju webinara. Platforme za online učenje i podučavanje Microsoft Office 365 i Google for Education te primjeri dobre prakse u razrednoj i predmetnoj nastavi i primjena modela u razrednoj nastavi su teme koje su pobudilo veliko interesovanje učesnika webnara.
Zbog velikog interesovanja učesnika profesor Adin Begić i profesor Said Krantić su detaljno predstavili mogućnosti koje Teams i platforma Google for Education nudi nastavnicima, a koje mogu da unaprijede i olakšaju njihov rad.
Koristeći Office 365 i sve mogućnosti koje nudi aplikacija Teams, nastavnici mogu efikasno da realizuju online nastavu, dijele datoteke, nastavne materijale i digitalne sadržaje te kreiraju projektne grupe. Fokus webinara je bio način izrade zadataka i kvizova, distribuiranje testova i davanja povratnih informacija učenicima.
Profesor Said Krantić je, pored predstavljanja mogućnosti koje nudi platforma Google for Education, njenim osnovnim modulima te na koji način se kreiraju kvozovi i testovi, predstavio i primjer jednog bloga i organizacije nastavnih sadržaja i materijala kao repozitorij za online nastavu. Učesnici webinara su izradu edukativnog bloga smatrali posebno interesantnim i primjenjivim u nastavnom procesu.
Govoreći o vrijednosti modeliranja u razrednoj nastavi, učiteljice Amina Delić-Zimić i Aida Jerlagić ukazale su na veliku vrijednost primjene ove nastavne metode koja povećava efikasnost odgojno-obrazovnog rada sa učenicima. Ubrzan razvoj mentalnih sposobnosti i psihičkih funkcija kod djece, kao i razvoj apstraktnog mišljenja samo su neke od prednosti primjene modeliranja u nastavi. Amina Delić-Zimić istakla je kako je modeliranje pogodno za razvoj strategija unapređenja jezičkih i matematičkih kompetencija čime se gradi kvalitetan temelj za zdrav razvoj svakog učenika. Aida Jerlagić je sa učesnicima podijelila video u kojem je snimila jedan online čas gdje je primjenjujući modele poučavala učenike rješavanju problema i životnih situacija kroz kreativan pristup razvijajući kod njih trajno znanje i vještine. Predavači su istakli kako modeliranje mijenja i nastavnu paradigmu, te ulogu učitelja u razredu.
Nastavnice Dalila Dedić – Potogija i Denisa Karahasan pokazale su kako nastavnici nerijetko podučavaju time što oni jesu postajući uzorom učenicima. Naime, nastavnice su uslijed promjene okruženja za rad bile potaknute da i same uče i unapređuju vlastite vještine kako bi učenicima online nastavu učinili zanimljivijom i svrsishodnijom. Svoja znanja i iskustva podijelile su sa učesnicima podučavajući ih kako kreirati grafičke sadržaje na online platformi Canva. Posebnu je pažnju privukao primjer iz prakse „Od činkvine do opisa“. Koncipiran u vidu projektne nastave ovakav vid poučavanja omogućava učenicima razvoj vještina, od verbalnih do informatičkih, ali i rješavanje problema kroz kreativan pristup. Za kraj, Dalila i Denisa su istakle važnost razvoja mašte kod djece koje se može poticati bez obzira u kojim okolnostima se nastavni proces odvija.